06 września 2011

Odchudzania nadszedł czas!


Źródło: www.sxc.hu
Artykuł ten stanowi kontynuację poprzednich,  w których pokazałam Ci od czego powinieneś zacząć swoje odchudzanie. Wskazałam Ci jak ważne jest to, aby przed rozpoczęciem odchudzania zgromadzić odpowiednią wiedzę – czy to zaczerpniętą od dietetyka czy też z książek. 

Co jeszcze warto wiedzieć jeśli chodzi o odchudzanie? Otóż każdy kto rozpoczyna swoją walkę z nadprogramowymi kilogramami wie, że najtrudniej jest przezwyciężyć brak motywacji. Słomiany zapał jest niestety domeną praktycznie każdego. Lubimy wygodne życie i trudno jest nam sobie odmówić przyjemności. Tym gorzej, że niestety nie żyjemy pod kloszem i każdego dnia jesteśmy narażeni na problemy czy też nieprzyjemności. Te  z kolei powodują stany emocjonalne, które są w stanie doprowadzić do złamania naszych postanowień na temat zdrowego odżywiania oraz utraty tych kilku kilogramów. Jak walczyć ze słomianym zapałem? Dobrze jeśli w Twojej walce jest ktoś kto Cię wspiera. Możesz np. rozpocząć odchudzanie z bliską Ci osobą: przyjaciółką, partnerem czy też siostrą lub bratem. Razem łatwiej będzie wam przejść przez to i przezwyciężyć te niedogodności. Będziecie się wspierać i umacniać wówczas, gdy nadejdą gorsze chwile. Jeśli nie masz nikogo, kto mógłby Ci pomóc dotrzymać diety, to polecam Ci mój własny sposób. Spisuję sobie na kartce to jak się czuję, gdy znów moja silna wola zawiedzie. Piszę co chciałabym w sobie zmienić i dlaczego. W chwili słabości wracam do tego i wówczas jest mi łatwiej przezwyciężyć pokusę. Innym sposobem jest również obserwowanie kobiet z ładnymi sylwetkami np. w teledyskach czy w gazetach. Nie chodzi bynajmniej o to, aby popadać w depresję ale o to, aby podbudować swoją motywację.