22 września 2011

Nadwaga i otyłość – nowa epidemia?

Źródło: www.sxc.hu

Patrząc na ludzki, którzy przechodzą obok nas na ulicach, oglądając programy w telewizji czy też czytają prasę widzimy, że coraz więcej osób ma problem z nadwagą. To właśnie dlatego coraz bardziej popularna staje się tematyka diet i odchudzania. Co tak naprawdę to dla nas oznacza?

Do napisania tego artykułu skłoniły mnie programy, które ostatnio oglądałam w telewizji. Pierwszy z nich zatytułowany był „Otyła i dumna”. Kobiety, które mają wyraźny problem z nadwagą mówiły o obsesji szczupłości. O tym, że świat niesłusznie kultywuje szczupłą sylwetkę jako ideał piękna. Panie, które były bohaterkami tego reportażu zakładały swoje kluby i pokazywały, że nadwaga również może być seksowna. Mówiły dużo na temat akceptacji oraz zrozumienia. Byłam pozytywnie zaskoczona tym reportażem. Aż do momentu kiedy zobaczyłam program „Wstydliwa otyłość”. Dopiero on uświadomił mi jak dużym problemem jest nadwaga w Wielkiej Brytanii. Zobaczyłam ludzi, którzy przez otyłość mają problem z chodzeniem oraz normalnym funkcjonowaniem. Jest to naprawdę bardzo duży problem. Wiele z tych osób musi korzystać z operacji usunięcia części żołądka itp. To jednak nie rozwiązuje problemu raz na zawsze w sposób definitywny. Skąd ta nadwaga? Zbyt duża ilość spożywanych kalorii w pożywieniu. Niezdrowe przekąski, słodycze itp.