30 czerwca 2011

Jesteś na diecie? Nie oglądaj reklam!


Źródło: www.sxc.hu
Każdego dnia oglądając telewizję jesteśmy kuszeni przez reklamy apetycznie wyglądających gotowych dań. Okazuje się jednak, że są one znacznie mniej wartościowe niż świeże produkty. Spożywanie ich zatem nie do końca wychodzi nam na dobre.

Podejmowanie decyzji dotyczących zakupu pożywienia pod wpływem obejrzanych reklam nie należy do rzadkich. Tymczasem należy mieć świadomość, że prowadzi ono do stosowania źle zbilansowanej diety. Amerykańscy naukowcy przeanalizowali 96 godzin nagrań popularnych programów w telewizyjnych. Pod uwagę brano wyłącznie reklamy dotyczące produktów spożywczych. Do każdego z nich określano dokładnie skład oraz zawartość poszczególnych składników odżywczych. Dokonano również szczegółowego przeliczenia rozmiaru opakowania na liczbę porcji. Wyniki tych badań w sposób jednoznaczny potwierdziły tezę, iż produkty będące przedmiotem reklam telewizyjnych nie są elementem zbilansowanej i zdrowej diety. Zawierają one przede wszystkim zbyt dużą ilość cukrów, tłuszczy oraz mięsa. Za mało z kolei jest w nich nabiału, warzyw i owoców.  Do podobnych wniosków naukowcy doszli analizują ilość skalników podstawowych. Jedzenie pojawiające się w reklamach zawierają za dużo białka, selenu sodu oraz witaminy B3 a także całkowitego tłuszczy, tłuszczy nasyconych, tiaminy i cholesterolu. Produkty te dostarczają zbyt małą ilość żelaza, fosforu, węglowodanów, witaminy E, A i D, potasu, miedzi, magnezu, kwasy pantotenowego i błonnika.