04 stycznia 2012

Dlaczego powinienem przejść na dietę?


Źródło:www.sxc.hu
Oglądając w telewizji szczupłe sylwetki modelek i aktorek nie rzadko popadamy w kompleksy. Część z nas ma jednak wysokie poczucie własnej wartości i pomimo kanonów piękna jakie ustanowione zostały we współczesnym społeczeństwie nie przeszkadzają im „nadprogramowe” kilogramy. Dlaczego zatem mówimy im, że powinny schudnąć?

Nie czuję się gruba i pomimo tego, że mam kilka kilogramów nadwagi, która niestety sukcesywnie się zwiększa nie czuję potrzeby odchudzania się. Akceptuję siebie taką, jaka jestem i nie przeszkadza mi to, że ostatnio nieco przytyłam. Dlaczego więc wszyscy mówią mi, że powinnam zacząć o siebie dbać i w związku z tym przejść na dietę? Dlaczego nadwaga jest utożsamiana z zaniedbaniem? Czy rzeczywiście muszę sobie odmawiać wszystkiego tego, co naprawdę lubię? Należy przede wszystkim zdać sobie sprawę z tego, że nadwaga i otyłość to nie tylko defekty kosmetyczne. Nie jest tak, że celem diety odchudzającej jest jedynie poprawienie swojego wyglądu. Choć wiele osób tak właśnie sądzi, to w praktyce powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na aspekt zdrowotny tego typu sytuacji. Nadwaga stwarza poważne zagrożenie dla naszego zdrowia. Osoby borykające się z nią mają często problemy z sercem, układem krwionośnym, stawami itp. Wszystko to powoduje zatem pogorszenie samopoczucia i zmniejszenie naszego potencjału jeśli chodzi o aktywność zawodową i fizyczną.